loading...
نگین خلیج فارس
sangdell بازدید : 12 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

منطقه آزاد قشم با حاكميت مجموعه اي از قوانين و مقررات ويژه حمايتي و ايجاد امكانات زيربنايي لازم، فرصتهاي قابل توجهي را پيش روي سرمايه گذاران داخلي و خارجي فراهم نموده است و اين جزيره زيبا را به يكي از محيط هاي كسب و كار امن اقتصادي تبديل نموده است. استفاده از شيوه هاي نوين مديريتي در كنار اين مزيت ها و ارائه خدمات سرمايه گذاري شفاف و روان تا هنگام به ثمر رسيدن پروژه ها امكان موفقيت سرمايه گذران را به نحو چشم گيري افزايش داده است.

1_ امتيازات و تسهيلات قانوني در منطقه آزاد قشم

1- معافيت مالياتي 15 ساله براي كليه فعاليتهاي اقتصادي اعم از صنعتي، تجاري و خدماتي.

2- آزادي مشاركت و سرمايه گذاري خارجي تا ميزان 100 درصد سهام.

3- معافيت از پرداخت هر گونه حقوق گمركي و سود بازرگاني براي واردات مواد اوليه، ماشين آلات و قطعات يدكي جهت توليد كنندگان در منطقه.

4- امكان ورود كالاهاي ساخته شده در منطقه آزاد به داخل كشور به ميزان ارزش افزوده.

5- تضمين كامل سرمايه هاي خارجي توسط دولت از طريق قانون جلب و حمايت از سرمايه گذاري خارجي.

6- آزادي كامل ورود و خروج سرمايه.

7- فروش و اجاره زمين به سرمايه گذاران داخلي و اجاره زمين به سرمايه گذاران خارجي.

8- ايجاد شرايط مناسب براي فعاليت بانكداري داخلي و خارجي.

9- امكان ثبت شركت و مالكيت هاي صنعتي و معنوي.

10- صدور ويزا براي خارجيان در مبادي ورودي منطقه آزاد قشم (فرودگاه بين المللي قشم).

11- مقررات ساده و مناسب نيروي كار.

12- كمترين تشريفات اداري براي فعالان اقتصادي.

 2_  ويژگي ها و مزيت هاي منحصر به فرد منطقه آزاد قشم

1- قرار گرفتن در دهانه تنگه هرمز و ورودي خليج فـارس، دسترسي به آبراهه هاي بين المللي، بازارهاي داخلي، بازار جمهوري هاي آسياي ميانه و بازارهاي حاشيه جنوبي كشورهاي خليج فارس.

2- فرودگاه بين المللي فعال با پروازهاي منظم داخلي و خارجي.

3- دارا بودن اسكله اي بزرگ در خليج فارس با ظرفيت پهلوگيري براي شناورهاي 100 تني (اسكله كاوه - شمال جزيره).

4- اتصال به شبكه سراسري برق كشور ايران.

5- نزديكي به سرزمين اصلي و دسترسي به امكانات اسكله هاي شهيد باهنر و شهيد رجايي در بندر عباس.

6- فراواني نيروي كار ماهر و غير ماهر بومي با دستمزدي كمتر و رقابتي با نيروي كار مشابه خارجي.

7- پتانسيل هاي تفريحي و گردشگري خاص منطقه از جمله جنگلهاي دريايي حرا و سواحل زيباي جنوبي جزيره.

8- وجود منابع انرژي:

الف) وجود ذخاير گاز طبيعي در جزيره و اطراف آن.

- وجود ذخاير غني گاز طبيعي گورزين و سلخ در جزيره.

- مخازن گازي سرخون، گاشو، سورو و نمك غربي در استان هرمزگان.

- مخازن دريايي هنگام، سيري، سلمان و صالح.

ب) ذخيره سازي مواد نفتي:

بر اساس مطالعات شركت فاسترويلر، بهترين و اقتصادي ترين منطقه جهت ذخيره سازي نفت خام و فرآورده هاي نفتي به عنوان منطقه پشتيباني خارك و تامين خوراك طرح توسعه پالايشگاه بندرعباس.

ج) خطوط انتقال:

- خط لوله گاز صلح.

- خط لوله ميعانات گازي از عسلويه به بندرعباس.

 3_  زير ساخت هاي فيزيكي موجود در منطقه آزاد قشم

1- فرودگاه بين المللي قشم:

فرودگاه بين المللي قشم در سال 1373 مورد بهره برداري قرار گرفته است. اين فرودگاه هم اكنون عملياتي بوده و همه روزه پروازهاي داخلي و خارجي از جمله به مقصد دبي، ابوظبي، شارجه و تهران برقرار است. اين فرودگاه در حال حاضر داراي باند پروازي به طول 4230 متر و ساختمانهاي انتظامي، برق اضطراري، آتش نشاني، برج مراقبت، ترمينال مسافربري، كيترينگ و سوخت رساني مي باشد. برنامه طرح و توسعه اين فرودگاه بر اساس فضاهاي اصلي، عملياتي، تاسيساتي، توقفگاهي و محوطه سازي و... توسط مشاورين بين المللي AIRWAYS INTERNATIONAL تهيه شده و برنامه توسعه سرمايه گذاري آن در دست اقدام است.

2- اسكله كاوه:

 اسكله كاوه در منطقه شمالي جزيره قشم در عرض جغرافيايي 27 درجه و 26 دقيقه و طول جغرافيايي 56 درجه و 55 دقيقه براي واردات و صادرات اجرا شده و به علت جريانات آبي مساعد و كرانه بسيار عميق آن (5/23 متر) قابليت پهلو دهي شناورهايي به ظرفيت يكصد هزار تن را دارا است. اين اسـكله شامل سـه بخش عمده، پل دسترسي، سكـوهاي پهلوگيري اسكله و تأسيسات بندري است. پل دسترسي آن 230 متر است و داراي 2 باند عبوري هر كدام به عرض 5/3 متر و مساحت يك متري در طرفين پل دسترسي براي پياده روها و فضاي كافي جهت عبور لوله هاي آب و سوخت و آتش نشاني و غيره پيش بيني شده است.

3- پل خليج فارس:

با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم دارای توجیه اقتصادی می شود، به طوری که بخش عمـده کالاهـایی که از طریق کریـدور شمال - جنوب ترانزیت می شدند، از طریق این پل، منتقل شده و واردات و صادرات کالا بر اساس قوانین و مقررات آسان تری، صورت خواهد گرفت. بر این اساس، هزینه های حمل و نقل و زمان ترانزیت کالا از جزیره قشم کاهش یافته و قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای کمتر خواهد شد.

4_ فعاليت هاي بانكداري در منطقه آزاد قشم

تسهيلات و امتيازات ويژه اي كه سازمان منطقه آزاد قشم در اختيار بانكهاي داخلي و خارجي جديد التأسيس قرار مي دهد.

1- اعطاي مجوز تأسيس بانك جديد با سهامداران خارجي.

2- اعطاي مجوز جهت افتتاح شعب بانك هاي خارجي.

3- مقررات بانكداري سهل و آسان.

4- آزادي خريد و فروش و نقل و انتقالات ارزي.

5- آزادي مشاركت سرمايه گذاران خارجي در فعاليت هاي بانكي حتي تا سقف 100 درصد سهام.

6- آزادي خروج سود حاصل از فعاليت هاي بانكي.

7- آزادي خروج سرمايه در صورت خاتمه فعاليت با رعايت مقررات مربوطه.

8- پانزده سال معافيت مالياتي براي فعاليت هاي بانكداري، قابل تمديد تا 30 سال.

9- تضمين كامل سرمايه هاي خارجي در قبال سلب مالكيت (ملي شدن) بر اساس قانون جلب و حمايت از سرمايه گذاري خارجي.

10- تعيين نرخ اعطاي تسهيلات ارزي به طور آزادانه به اشخاص حقيقي و حقوقي بر اساس شرايط عرضه و تقاضا در بازار.

5_  شهرك صنعتي

شـهـرك هـاي صنعتي: جهت جلب مشاركت سرمايه گذاران و كاهش هزينه هاي آماده سازي زمين در طرح جامع توسعه جزيره قشم چهار شهرك صنعتي در نظر گرفته شده است:

الف: شهرك صنعتي طولا: اين پارك صنعتي با مساحت تقريبي 1200 هكتار در فاصله 4 تا 7 كيلومتري شهر قشم (جاده قشم - درگهان) قرار گرفته است و متشكل از دو سايت و يك شهرك صنعتي مي باشد.

ب: شهرك صنعتي كاوه: اين شهرك در فاصله 35 كيلومتري شهر قشم و در كنار ساحل شمالي جزيره قرار دارد و وسعت آن به بيش از 1400 هكتار مي رسد.

 بر اساس طرح جامع توسعه جزيره قشم (سوئكو) اين شهرك با كاربري صنايع سنگين و بزرگ در نظر گرفته شده است و مهمترين ويژگي آن عبارت است از نزديكي به مخازن گاز گورزين، استقرار در كنار اسكله كاوه و سواحل عميق، وضعيت مناسب مكانيك خاك جهت احداث صنايع سنگين و... مي باشد.

ج:  شهرك صنعتي سوزاء: اين شهرك بمنظور استقرار صنايع سنگين شيميايي و پتروشيمي در فاصله 35 كيلومتري شهر قشم و در ساحل جنوبي با وسعت 3000 هكتار در نظر گرفته شده است و مطالعات اوليه آن در طرح جامع سوئكو انجام شده و در حال حاضر مطالعات تفصيلي آن توسط مهندسين مشاور به پايان رسيده است.

د: شهرك صنعتي الوند: اين شهرك در زميني به مساحت 1047 هكتار و در فاصله 5 كيلومتري فرودگاه بين المللي قشم در نظر گرفته شده است و هدف اصلي از ايجاد آن در طرح جامع قشم (سوئكو) استقرار صنايعي با تكنولوژي بالا مي باشد.

  6_ دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي

تأسيس شعب دانشگاه هاي خارجي معتبر در جزيره قشم به تصويب دولت رسيده است. بسترهاي قانوني ايجاد شده در خصوص فعاليت دانشگاه هاي خارجي بر اساس تقاضاي روز افزون به تحصيلات دانشـگاهي و تحصيلات تكميلي در داخل كشور و نيازهاي كشورهاي منطقه برنامه ريزي شده است. لذا سرمايه گذاري در تأسيس و راه اندازي دانشگاههاي بين المللي و مراكز آموزشي كوتاه مدت از فرصتهاي سرمايه گذاري در جزيره قشم محسوب مي گردد.

در حال حاضر بيش از 10 دانشگاه و موسسه آموزش عالي در جزيره قشم فعاليت مي نمايند كه از جمله مي توان دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه شيراز، موسسه آموزش عالي قشم (وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم با همكاري دانشگاه كارلتون كانادا)، موسسه آموزش عالي صنعت آب و برق، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و دانشگاه علوم پزشكي تهران را نام برد. مجموع دانشجويان پذيرفته شده در اين مراكز بيش از 000/11 نفر مي باشد.

  7_ فرصت ها و پتانسيل هاي سرمايه گذاري در منطقه آزاد قشم

1) پروژه  نفت و گاز و پترو شيمي

- ذخيره سازي و انبار داري مواد نفتي

- سوخت رساني به شناورها

- احداث پالايشگاه نفت سنگين و يا ميعانات گازي

2) صنايع سنگين

- صنايع فولاد

- صنايع فلزي

- صنايع گازي غير فلزي

- صنايع فلزات رنگي و الكترود گرافيتي

- صنايع غذايي و سلولزي

- صنايع دريايي و سازه هاي فلزي دريايي

3) تاسيس بانك و بيمه با سرمايه هاي داخلي و خارجي.

4) تاسيس موسسات مالي اعتباري غير بانكي و مراكز تامين مالي با سرمايه هاي داخلي و خارجي.

5) انبارداري صادرات، واردات، ترانزيت و صادرات مجدد انواع كالا.

6) تاسيس شركت هاي حمل و نقل هوايي (بار و مسافر) با سرمايه هاي داخلي و خارجي.

7) صنايع شيلات و آبزيان

- فرآوري و بسته بندي آبزيان

- توليد پودرهاي ماهي و روغن ماهي

- پرورش ميگو و ماهي در قفس

8) صنعت توريسم

- ساخت هتل هاي 3، 4 و 5 ستاره

- احداث مراكز تفريحي و اقامتي

- احداث رستوران و تالارهاي پذيرايي

- احداث شهرك سينمايي.

9) احداث مجتمع تجاري، اداري و مسكوني.

 

معرفي منطقه آزاد قشم
 

سابقه تاریخی قشم به پیش از اسلام می رسد و نام های قشم، کشم، کیش، تنب، سیری و غیره حکایت از توقف طولانی عیلامی ها در این نواحی در سده های پیش از میلاد مسیح دارد. آثار بسیاری از تمدن عیلامی در سواحل خلیج فارس از جمله در بوشهر، خارک و قشم به دست آمده و بقایای آتشکده های زرتشتیان در قشم نشان دهنده وجود پیروان این مذهب در روزگاران پیشین جزیره است.

قشم به علت موقعیت سوق الجیشی خود در همه رویدادها و حوادث و لشکرکشی های تاریخی از عیلامی ها تا اسکندر، از اسکندر تا امویان و عباسیان و از آنها تا پرتغالی ها و انگلیسی ها مقامی شامخ داشته است. آن گونه که در کتابهای تاریخی نگاشته شده است، قشم پیش از اسلام و هم پس از آن دارای رونق و اعتبار تجاری و دریانوردی بسیار بوده است. رونق این جزیره و بنادر و جزایر اطراف آن بیشتر به عصر دیالمه و آل بویه باز می گردد که رفت و آمد کشتیهای تجاری از آنجا به سواحل دریاهای چین و هند و نواحی آفریقا تداوم داشته  است.
در روزگار کنونی نیز قشم همچنان توانسته است موقعیت ممتاز خود را حفظ کند. همه کشتیهای عازم کشورهای حاشیه خلیج فارس می باید از نزدیکی سواحل جنوبی قشم بگذرند و اغلب پروازهای بین المللی شرق و غرب نيز از حریم هوایی این جزیره عبور می کنند.

موقعيت جغرافيايى قشم

اين جزيره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمير و قسمتى از شهرستان بندر لنگه، از شمالشرقى به جزيره هرمز، از شرق به جزيره لارک، از جنوب به جزيره هنگام و از جنوب غربى به جزاير تنب بزرگ و کوچک و ابوموسى محدود مىگردد. فاصله جزيره قشم (از بندر شهيد ذاكري قشم) تا بندرعباس 8/10 مايل (20 کيلومتر)، تا بندر هرمز 72/9 مايل (18 کيلومتر)، جزيره لارک (تا مرکز دهستان لارک) 85/4 مايل (9 کيلومتر)، تا جزيره ابوموسى 01/88 مايل (163 کيلومتر) و جزيره تنب بزرگ 55/61 مايل (114 کيلومتر) است. نزديکترين بندر در ساحل اصلى کشور به جزيره قشم، بندرعباس است که فاصله آن تا محل سربندر قشم 8/10 مايل دريايى (20 کيلومتر) است. نزديکترين فاصله اين جزيره به ساحل اصلى کشور، در دماغه شمالى جزيره، در محل بندر لافت (در جزيره قشم) تا آبادى پهل، مرکز دهستان خمير (در ساحل اصلى کشور) که فاصله آن در حدود يک مايل دريايى (1800 متر) بوده و محل احداث پل خليج فارس مي باشد. جزيره قشم در شمال داراى دماغههاى قشم، لافت و باسعيدو و در جنوب دماغه ديرستان است.

 مساحت جزيره

مساحت جزيره 1491 کيلومترمربع، حدود 5/2 برابر دومين جزيره بزرگ خليج فارس يعنى بحرين است. طول جزيره از بندر قشم، تا بندر باسعيدو در انتهاى جزيره را در منابع مختلف بين 100 تا 130 کيلومتر تخمين زدهاند و بيشتر روى طول 115 و 120 کيلومتر تکيه شده است. در گزارش توجيهى اجراى قانون تعاريف، طول سراسرى جزيره قشم را 120 کيلومتر ذکر کردهاند. عرض جزيره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و بهطور متوسط داراى سه عرض: کم (بين طبل و سلخ)، زياد (بين لافت کهنه و شيب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با اين وجود، عرض متوسط جزيره قشم را 11 کيلومتر مىتوان محسوب داشت. قسمت وسيعى از کرانههاى شمالى جزيره با جنگل دريايى حرا، که افزون بر 150 کيلومترمربع است، پوشيده شده است. به اين ترتيب، جزيره قشم نه تنها بزرگترين جزيره خليج فارس شمرده مىشود بلکه با وسعتى افزون بر 1500 کيلومترمربع، از 23 کشور بزرگتر است و از جمله: 5/2 برابر بحرين، 5/2 برابر سنگاپور، 5/2 برابر سانمارينو، 5/1 برابر هنگکنگ، 5 برابر مالديـو و70 برابر ماکائو است. جزیره پهناور قشم بدلیل گستردگی جغرافیائی، آثار طبیعی، تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی مختلف، متعدد و متنـوعی را درخود جـای داده است. برخـی از آنها در دسـترس همگان بـوده و به عبارتی اغـلب مـسافران، گردشگـران و اهالی از وجود آن آگـاهی داشـته و مـورد بهره برداری قرار می گیرند.

 لیکن بسیاری از نـقاط در جزیره وجود دارد که به لحاظ جاذبه گردشـگری حائـز اهمـیت می باشند كه با بررسي و برنامه ريزي مديريت ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري  اين مكانها را مي توان  با در نظر گرفتن تدابیر حفاظتی لازم و چگونگی اجرای طرح توسعه و تجهیز و میزان هزینه و توجیه اقتصادی و سایر عوامل اثر گذار بعنوان مقصد گردشگري تبديل گردد.

براي سفر به قشم مي توانيد از سه روش زير اقدام نمائيد:

- هوايي از طريق فرودگاه بين المللي قشم

- زميني از طريق بندر لافت با وسيله شخصي و اتوبوس

- دريايي از طريق 3 اسكله شهيد حقاني و شهيد باهنر به اسكله شهيد ذاكري و اسكله پهل

   به اسكله لافت

 

سايت هاي گردشگري معروف قشم
 

1_ جزاير ناز:22 كيلومتري شهر قشم

اين جزاير که در ساحل جنوبی قشـم قـرار دارنـد، با صـدف ها و ماهــيان رنگـارنـگ، ساحلی ماسه اي و پهنـاور، غروبــي خيـره كننده و زیبا و چشـم انـدازی بی همــتا از خلیـج فــارس، ذهـن را جلا داده و بیننده را بـه تفـكر وا مي دارند. علاوه بر آرامـش و زیبایـی ساحـل، دیدن صـدف ها و مرجان ها در طرح و رنـگ های مختـلف و متنوع، هیـجان و لـذت خاصي را به همراه دارند. در زمان جزر می توان پیاده بر روی ماسـه های نرم و مرطـوب بستر دريا قدم زد و به جزیره رسيد.

 2 _ دلفين هاي خلیج فارس

پـرش دلفیـن ها هر بیننده ای را به شور و شادی غیر قابل وصفی وا می دارد. کسـانی که از آب وحـشت دارند در کنار دلفیـن ها کاملا احسـاس آرامش می کنند. دلفین ها می توانند مثل یک دوسـت مهـربان باشند و با انسان به ویـژه کودکان رابطه بسیـار خوبی برقرار کنند.بازديد از موج سواري اين آبزيان با شكوه سراسر هيجان از مهم ترين جاذبه هاي عجائب هفت گانه قشم مي باشد.

3 _ جنگل دريايي حرا: 71 كيلومتری شهر قشم

يكي از مهم ترين كانونهاي تنوع زيستي بر روي كره زمين به شمار مي آيند. اين جنگلها از يک يا گاهي دو گونه مانگرو تشکيل شده و فراوان ترين گونه آن حرا است كه اسم علمي آن به واسـطه تحقيقات دانشمنـد پــارسـي ابـوعـلي سيـنا (Avicennia Marina) نام گزاري شده است.

4_غارهاي نمكي: 90 كيلومتري جنوب غربي قشم    

در غربی ترین بخش جزیره توده نمک سینه زمین را طی میلیون ها سال شکافته و منطقه نمکدان را ایجاد نموده است. نمکدان همچون گنـبدی استـوار مشرف به خلیـج فـارس سر برافراشته و زیبایی های بی همتای خود را براي زیبـا دوستان به ارمغان آورده است.
چشمه های سپید، دریاچه شور، دره های خیال انگیز، ساحل آرام و از همه مهمتر غارهای نمکی بی مانند بخـشی از جاذبه های این زیــبای سـرخ به شمار می رود. طـولانی ترین غار نمـکی جهان به طول 6300 متر با تالارهـای رویایی، قـندیـل های چنـد متری، شکـوفـه های میلیمتری و ديـواره های رنگـارنـگ که چشـم هـر بیننده ای را خيره و مبـهوت خـود کرده و چـیره دستي نقاش بی همتای آن را به نمایش می گذارد، در این گنبد قرار دارد.

5_ تنگه چاهكوه 85 كيلومتري قشم، جنوب شرقي روستاي چاهوي شرقي        

در بخش میانی ژئوپارک جهانی قشم تنگه اعجاب انگیز چاهکوه قرار داشـته که حاصل گسـل و فرسایش است. بارنـدگی فصـلی همچون تیشه ای برنده دل زمین را کاویده و دره بسیار با شکوه چاهکوه را ایجاد نموده است. آرامش و سکوت خیـالی این تنـگه هر انسانی را به آرامـش دعوت می کند. جنس این دره از ماسـه سنگ مارنی بوده که بدلیل جریان آب حاصل از بارندگی اشکال مختلف و حفـره های قاشقی شکل را ایجاد نموده است.مـردم محلی منطقه نیز از دیـرباز از این مکان جـهت جمـع آوری آب استفاده کرده و چاه هایی در بستر تنگه حفر نموده اند که به همراه کوه های تشکیل دهنده دیواره تنگه، وجه تسمیه آن را تشکیل داده اند.

6_ دره ستاره ها: 17 كيلومتري شهر قشم

در مجاورت روستای برکـه خلـف ، دره ای متشکل از ستون ها و حـجم های سنـگی عجیــب قرار دارد که حـاصـل فـرسایـش زمین توسط بارندگی های رگباری فصـلی اسـت. ایــن احـجام سنــگی، دره سـتاره ها را به گونه ای آراسته است که گویـی ایـن منطقه متعلق به زمین نبوده و بخشی از یک سیاره دیگر است.  این دره از یک لایه نازک ماسه سنگ مارنـی در بالا و یک لایه ضخـیم مـارنـی سست در پایین تشکیل شده است. فرسایش مارن که نسبت به ماسه سنگ مقاومت کمتری از خود در برابر فرسایــش نشـان می دهد، باعـث ایجاد پیکـره های قـارچی، ستـون های دودکشی شکل و حجم های عجیب سنگی شده است.

7_ لاک پشت های پوزه عقابی

زيستـگاه هاي مرجـاني، جنگـل هاي حرا، سواحل ماسه اي، صخـره اي و گلي محيـط دلپذيري را براي ادامه حيات اين آبزيان غـول پيكر و با شكـوه فـراهـم آورده اسـت. از بيـن پنج گـونه لاك پشت های دريايي، گونه های عقابی و سبز جزيره قشم را برای ادامه حيات خود برگزيده اند.

 

لاك پشت هاي عـقابي هرسـاله به سواحل روستاي شيب دراز پنـاه می آورنـد و تخـم گـذاری می کنند. پس از گـذشت دو مـاه هـزاران بچه لاك پشت جزيره را به سمت خلیـج فارس ترك مي كنند.

8_ پارك كروكوديل

اولين پارك پرورش كروكوديل كشور در قشم قرار دارد. در اين مجـموعه بي نظير از سلـطان خزنـدگان جهـان نگهداري مي شود. موجوداتي شگفت انگيز كه به عنوان دايناسـورهاي زنـده شناخته مي شوند.
بخش گردشگري پارك در كنار جاده ساحل جنوبي، جنب پارك سوزا قرار دارد و همـه روزه پذيراي گردشـگران علاقمند به حيات وحش مي باشد. محيـطي دلپذير، امـن و آموزنده كه مورد توجه خانواده ها و گردشگران است.

اماكن تفريحي - گردشگري

تفريحات شـاد و به يـاد ماندني نظير دوچرخه سواري ساحلي، اسـكي روي آب، ورزش هاي دريايي و غواصي در ساحل مرجاني خليج فارس در كنار مراكز تفريحي و گردشگري، بخشي از جاذبه هاي تفريحي و سرگرمي جزيره زيباي قشم مي باشد.

    حوضچه هامون: ساحل شمالي، كيلومتر 5 اتوبان قشم - درگهان
    پارك شهر: روبروي ساختمان شهرداري
    پارك خانواده: بلوار امام قلي خان، روبروي نخل زرين
    موزه ژئوپارك: ضلع شمالي بازار ستاره
   نهالستان: كيلومتر 49 جاده فرودگاه
    مجموعه ورزشي زيتون: جنب پارك ساحلي زيتون
    مجتمع ورزشي تختي: پشت بازار فردوسي
    ساحل طلايي (پلاژ سيمين): كيلومتر 12 جاده ساحلي
   پارك زيتون: جاده ساحلي جنوبي
  پارك كروكوديل نوپك: پارك شهر سوزاء
   سينما 4 بعدي: پارك زيتون
   آكواريوم پروانه طلايي: ميدان امام قلي خان، مجتمع سيمرغ
    شهربازي جزيره عجايب: طبقه فوقاني مجتمع سيتي سنتر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 368
  • بازدید کلی : 1,564
  • کدهای اختصاصی